Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Černá. (Vybrané případy fenoménu ve výtvarném umění, kultuře a jejich možnosti v edukaci)
Pfeiffer, Jan ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Vartecká, Anna (oponent)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta DISERTAČNÍ PRÁCE Černá. (Vybrané případy fenoménu ve výtvarném umění, kultuře a jejich možnosti v edukaci) MgA. Jan Pfeiffer 2023 Abstrakt Předmětem této práce je černá neboli označení pro barvu. Je to ale také výtvarný koncept a výrazový prostředek. Předmětem mého zájmu jsou tedy vybrané případy fenoménu černá ve výtvarném umění, kultuře a jejich možnosti v edukaci. Černou chápu jako fenomén, který zkoumám prostřednictvím vlastní výtvarné tvorby. V jejím průběhu si kladu otázky, jako např.: jaké podněty nám černá dává a jak je provázána s naším sociokulturním pozadím a jeho vnímáním. Ptám se také současných umělců, pracujících vědomě či nevědomě s černou, co jim v práci černá umožňuje a jak je pro ně nosná, zda je pro ně klíčová. Mým záměrem je otevření nových pohledů na téma černé a jejího propojení s denním životem, schopnost zacházet s tímto fenoménem jako s vědomým gestem, názorem - odlišení rozdílného užití černé v různých kontextech. Zkoumám rovněž možnosti uvažování ověřené v rozdílných kontextech, které by byly inspirativní pro pedagogickou práci. Výzkumný model využívá kombinaci několika metod, a to metodologií kvalitativního výzkumu vztaženého k praxi umělecké tvorby, respektive kombinace jejich přístupů. Výraznou inspirací pro mě jsou zejména...
Program pro ověření a kontrolu dokumentů s příponou pdf
Sohr, Martin ; Stehlík, Jiří (oponent) ; Kadlec, Jaroslav (vedoucí práce)
Program prochází text v pdf souboru a zjišťuje informace o textu a o vlastnostech kontrolovaného souboru podle zadaných parametru. Program dokáže z matadat souboru načíst uvedené informace o autoru, titulek, obsah, klíčové slova a název programu ve kterém byl soubor vytvořen. Z obsahu souboru je program schopen zjistit počet znaků, slov, stran a je schopen v obsahu souboru vyhledávat požadovaný text. Pro vyhledávání je možno použít hvězdičkové i otazníkové konvence. Program dokáže při jediném spuštění zkontrolovat i několik souborů.
Hranice linie
Kazdová, Kristýna ; Sikora, Piotr (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Rozdílnost ve vnímání reality je způsobována jazykem, který vytváří pojmosloví k pojmenování formálních entit, definice těchto pojmů jsou abstraktní. Vzniká tím kolektivní nejednotnost a spor mezi obsahem a formou. Otevírá se otázka objektivity přisuzování abstraktního obsahu ke konkrétním materiálním entitám. Elementární prvky kresebného vyjádření jako linka/kresba jsou primárně vnímány ve značných formálních mantinelech. Má práce se posouvá mimo tyto mantinely.
Nástroj pro analýzu obsahu síťové komunikace
Mareš, Martin ; Ryšavý, Ondřej (oponent) ; Veselý, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou návrhu a implementace nástroje pro analýzu obsahu síťové komunikace v rámci projektu SEC6NET na FIT VUT v Brně. Jsou zde popsány požadavky na takovýto nástroj a problémy, které tyto požadavky vytvářejí. Způsob jejich řešení je diskutován v rámci návrhu vytvářeného nástroje. Jedná se zejména o zajištění persitence dat, výkonnost a celkovou architekturu nástroje. Poslední část práce popisuje nástroj Netfox Detective vytvořený na základě tohoto návrhu. Uvedeny jsou zejména možnosti a prostředky, které nástroj nabízí. Práce jako celek klade důraz na možnosti rozšiřitelnosti vytvářeného nástroje, který by měl být snadno doplnitelný jak o podporované protokoly, tak o novou funkcionalitu.
The implementation of Search Engine Optimization methods and keyword analysis in articles with scientific and technical content
Chudáčik, Ondrej ; Žouželková Bartošová, Marie (oponent) ; Jašková, Jana (vedoucí práce)
The semestral work is focused on the implementation of the method of a Search engine optimization into website. It is summarized what Google is looking for in its ideal page one of search engine result page listing and what should be done to achieve the best rank. It addresses possibilities and required skills needed for success in the world of internet. In a search environment with constantly evolving algorithms, it is important for webmasters to stay current and relevant. Autor describes numbers of goals in optimization on-page elements and off-page elements. All goals should be resolved by the correct implementation. The work deals with all of the basic website´s functions, their parameters and defines the possibility of earnings from advertisement. It emphasizes the responsibility and necessity to observe special rules of effective optimization strategy.
Vývoj geometrických pojmů u žáků 1. stupně ZŠ
Löbel, Miroslav ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent)
Diplomová práce zkoumá vývoj porozumění geometrickým pojmům u žáků při přechodu z 1. stupně základní školy na 2. stupeň. V teoretické části jsou uvedena teoretická východiska zavádění geometrických pojmů na 1. stupni, jejich ukotvení v RVP ZV a dále je sledována linie budování pojmů ve dvou řadách učebnic matematiky. V závěru první části jsou představena didaktická prostředí, která jsou vhodná pro budování pojmů obvod a obsah. Druhá část práce obsahuje výzkum, jehož cílem bylo zjistit, v jaké fázi procesu porozumění geometrickým pojmům se nachází žáci při přechodu na 2. stupeň. Výzkum byl realizován pomocí didaktického testu ve čtyřech 6. třídách, výsledek je přeložen formou tabulek. Po skončení testu byly s vybranými žáky vedeny rozhovory s cílem zjistit, jaké dosavadní znalosti a dovednosti je k jejich řešení vedly. Na vzorku žáků byl realizován pokus o reedukaci, který bude po třech měsících výuky znovu ověřen v druhém kole testování; výsledek je opět představen formou tabulek. Závěrem je zhodnoceno naplnění cílů diplomové práce. KLÍČOVÁ SLOVA geometrie, mnohoúhelník, obsah, obvod, budování schémat, poznávací proces míry
Hodnocení vlivu aplikace pomocného přípravku na produkční parametry brambor
MIČKA, Michal
Cílem diplomové práce bylo hodnocení vlivu aplikace pomocného přípravku na produkční parametry brambor. K tomuto účelu byl v roce 2022 založen jednoletý maloparcelkový pokus v pokusné stanici Lukavec. Do pokusu byly vybrány odrůdy Ornella, Red Anna, Val Blue a Westamyl. V pokusu byl aplikován pomocný přípravek Energen Fulhum Plus. Energen Fulhum Plus je upravený a modifikovaný vodný roztok solí látek získaný originálním rozkladem technického lignosulfátu. Podporuje tvorbu jemného kořenového vlášení a v důsledku toho zvyšuje využití vláhy a výživy. Dále podporuje růst, výnos a látkové složení. Ze sklizených pokusných parcelek se stanovil výnos a poté byly odebrány vzorky pro rozbory a chemické analýzy. Z pokusu byl hodnocen výnos hlíz, průměrná hmotnost hlíz, obsah škrobu, výnos škrobu, obsah sušiny, obsah dusíkatých látek, výnos dusíkatých látek a obsah polyfenolů. Ve sledovaném roce 2022, který byl v měsících březen - září teplotně i srážkově nadprůměrný, je z výsledků patrné že všechny odrůdy v pokusu po aplikaci pomocného přípravku Energen Fulhum Plus oproti kontrole zvýšily výnos hlíz (t/ha), průměrnou hmotnost hlíz (g), obsah škrobu (%), výnos škrobu (t/ha), obsah dusíkatých látek (%) a výnos dusíkatých látek (t/ha). U obsahu sušiny (%) se po aplikaci pomocného přípravku zvýšil obsah sušiny u všech odrůd kromě odrůdy Val Blue, kdy se obsah sušiny nepatrně snížil. Aplikace pomocného přípravku měla u celkového obsahu polyfenolů (mg EGA/g sušiny) rozdílné výsledky, kdy se zvýšil u odrůd Westamyl a Val Blue a naopak snížil u odrůd Ornella a Red Anna.
Analýza obsahu a kvality organické hmoty ve vybraných půdních vzorcích
SLÁDKOVÁ, Jana
Hodnocení množství i kvality půdní organické hmoty prochází neustálým vývojem. Vznikají nové metody, které mohou, ale také nemusí najít uplatnění v praxi. Di-plomová práce je zaměřena na hodnocení množství a kvality půdní organické hmoty prostřednictvím různých metod, aby následně mohlo dojít k jejich porovnání. Mezi tzv. "klasické" metody jsou v této práci zařazeny obsah celkového organického uh-líku, obsah uhlíku huminových kyselin a fulvokyselin a poměr CHK : CFK. Za metody "nové" jsou v práci považovány obsah uhlíku primární půdní organické hmoty (CPPOH), uhlík stabilních organických frakcí (CSOF), rychlostní konstanta k oxidace primární půdní organické hmoty a stanovení kationtové výměnné kapacity T dle Sandhoffa. Analyzované vzorky byly odebrány z trvalých travních porostů v okolí obce Třísov (okres Český Krumlov) tak, aby každý pocházel z jiného půdního typu (luvizem, pseudoglej a glej). Po vyhodnocení provedených analýz bylo zjištěno, že jak "klasickými", tak "novými" metodami hodnocení množství půdní organické hmoty bude dosaženo velmi podobných výsledků. Ve všech případech zde byl nejkladněji hodnocen půdní typ luvizem. U hodnocení kvality půdní organické hmoty je obtížné porovnávat nové a klasické metody, vzhledem k tomu, že klasickými metodami nelze stanovit kvalitu nezhumifikované organické hmoty. "Nová" metoda rozlišuje tzv. primární půdní organickou hmotu a humus.
Multikulturní výchova mezi dětmi na prvním stupni základní školy.
Škoudlínová, Simona ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Multikulturní výchova na základní škole na 1. stupni je v dnešní době stále více součástí formálního vzdělávání, ovlivňuje prostředí vzdělávání, také vztahy mezi samotnými žáky. Tato diplomová práce se věnuje tomu, v čem je potenciál a svízel multikulturní výchovy, čím se multikultura zabývá, kam směřuje, také nahlíží na projektovou výuku, u které je velký potenciál v rámci výuky průřezových témat, která jsou součástí RVP, protože umožňuje nahlédnout na řešený problém z pohledu různých vzdělávacích oblastí. Je zde také nahlédnutí na její realizaci při výuce ve školách, jakým způsobem je začleňována do různých předmětů v rámci výuky na základních školách. Praktická část je věnována jednomu z velmi aktuálních témat multikulturní výchovy a tím je v současné době začleňování žáků s OMJ do třídního kolektivu. Jsou zde vyjádřeny názory a postoje učitelů, kteří se s touto problematikou, kterou multikulturní vzdělávání v sobě skrývá setkávají velmi často, také jsou zde zobrazeny výsledky tohoto zkoumání, kdy učitelé anonymně vyplňovali dotazník, který byl následně mnou vyhodnocen. V menší míře jsou zde také zaznamenány názory a postoje žáků, které považuji též za důležité, jedná se o žáky jednoho 5. ročníku základní školy, jak na tuto stále řešenou problematiku nahlíží oni sami, jelikož je provází od...
Příprava plavců na suchu ve věkové kategorii 13-14 let
Zenáhlík, Aleš ; Pokorná, Jitka (vedoucí práce) ; Jurák, Daniel (oponent)
Název: Příprava plavců na suchu ve věkové kategorii 13-14 let Cíl: Cílem bakalářské práce je zjistit a specifikovat obsah a zabezpečení přípravy na suchu v období základního plaveckého tréninku. Ve vazbě na rozdílné požadavky zaměření přípravy plavců na suchu v různých etapách tréninku bylo šetření vymezeno pro věkovou kategorii plavců 13-14 let. Výzkum byl realizován v plaveckých oddílech, které mají svoji sportovní působnost v kraji Praha a ve Středočeském kraji. Metody: Základní metodou výzkumu se stalo dotazníkové šetření (dotazník vlastní konstrukce). Při vyhodnocení získaných dat byly použity metody analýzy a komparace. Metoda analýzy byla aplikována v rozboru dílčích položek šetření pomocí grafického vyjádření. Metoda komparace byla uplatněna k vzájemnému porovnání získaných výsledků ve stanovených krajích České republiky. Výsledky: Přes některé odlišnosti mezi pražskými a středočeskými oddíly výsledky naznačují, že ¾ šetřených plaveckých oddílů zabezpečují přípravu na suchu pro 13-14 leté plavce v rozsahu 1-2 hodiny týdně s nejčastější dotací trvání mezi 45-60 minutami před plaveckým tréninkem v prostorách areálu bazénu, nebo i mimo areál bazénu. Personálně je většinou příprava na suchu zabezpečena trenérem s plaveckou kvalifikační třídou, který zároveň vede i trénink ve vodě. Koncepčně...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.